torsdag 24. april 2014

Nøtteliten

På en tur til foringsplassen møtte jeg på disse små skapningene. Litt nysgjerrig tittet den frem bak en jordhaug.







Så dukket det jaggu opp en liten tass til.






Og der oppå en seng av solsikkefrø stoppet ferden og de satte seg til å nyte et godt måltid. Litt skvetne var de men maten var viktigere enn meg. Jeg har vært tilbake for å prøve å få bilder av dem på et litt annet sted enn på solsikkene men det er ikke like enkelt. Så det må nok jobbes litt utover vår/sommer.






Ekorn er ikke lette å få på brikka, de er i bevegelse hele tia. Så er de på bakken og plutselig er de på vei oppover en stamme for så å være tilbake på bakken. Så løp de litt etter hverandre og de har en voldsom fart og er ikke så store så å treffe er ikke enkelt. Men sånn er det med dyr, de står ikke i posisjon for bildetagning. Det er vel noe av det som gjør det litt spennende. Alltid være på jakt etter et bedre bilde. Drømmen er i lufta fra tre til tre men det krever endel lys og rask lukker..


Monica



2 kommentarer:

  1. Festlige bilder ... ekorn er både søte og rampete! Ikke lett å fange så bra bilder med fotomodeller som spretter rundt, ut og inn av fokus :)

    Irene

    SvarSlett
  2. Hehe, nei de er alle veier men skal prøve meg igjen og kanskje få til å lage en "setting". Er litt jobb men det er jo spenning likevel å sitte på dyrefotografering. Jeg har hatt noen timer i stillhet hvor jeg ikke har sett snurten av ekorna eller de har løpt langt fra meg i trærne.

    SvarSlett