onsdag 23. april 2014

Rådyrskogen



Nå gleder jeg meg masse til det kommer smått i skogen min. Her er bilde fra tidligere kull.

Liten Bambi, kun 5 dager gammel. Det var et fantastisk syn som møtte oss i kanten av stien. Moren hadde gjemt den inntil et tre og enn så lavt gresset var lå den ganske godt skjult. 




Trillinger ble også født i rådyrskogen. Det viste seg helt fra begynnelsen at det var to som stortsett alltid hang sammen og en som var litt utenfor. Det er stort å kunne følge dyrene så tett som vi gjør her. Vi kommer ganske nærme innpå dem, men om vi stopper for lenge eller går litt utenfor stien løper de. 






Husker ikke helt hvor gamle disse trillingene var da vi møtte dem fo første gang men de var ikke så store. Tenker kanskje rundt 1 mnd..






Jeg går mye i rådyrskogen, det er så koselig å møte på disse flotte dyra og det er gøy å kunne følge dem år etter år. Jeg har ingen aning hvor mye smått det er på gang enda så det blir spennende å se. Målet mitt i år er å få bilde av mor og barn sammen.


Monica




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar